Handelsbetingelser.
Finder du ikke svar på dit spørgsmål nedenfor, er du meget velkommen til at skrive til os på glas@nyholmcantrell.dk
Virksomhedsoplysninger
Købsvilkårene er gældende for køb på www.nyholmcatrell.dk, som ejes og drives af:
Nyholm Cantrell Glas Nedergade 19
8400 Ebeltoft
CVR-nr: 27556116
Tlf.nr. +45 86189080
E-mail-adresse: glas@nyholmcantrell.dk
Der tages forbehold for tastefejl samt udsolgte varer.
Forbehold for billedegengivelse
Computerskærme kan være indstillet forskelligt og de kan variere meget i størrelse. Derfor kan farvegengivelser variere meget, alt efter skærmen. Vi kan ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve varen har.
Nyholm Cantrell Glas forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere information om smykkerne.
Levering.
Forsendelsen af varer sker med Post Danmark eller anden transport. Forsendelse koster 60kr med mindre andet aftales. Leveringstiden er op til 5 hverdage, med mindre det er en særbestilling, der skal laves først, så vil der være længere leveringstid
Såfremt du ønsker at afhente varen på værkstedet i Ebeltoft, er dette også en mulighed.
Skulle der være spørgsmål til bestillingen eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 86189080 eller glas@nyholmcantrell.dk
Pris og betaling
Alle priser er inklusiv moms og i DKK
Pengene trækkes fra kunden kort, ved afsendelse af varen
Fortrydelsesret
Der er 14 dages retur ret på varerne, regnet fra den dag de modtages. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Det er dig som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen. Vi opfordrer dig derfor til at sende os meddelelsen på mail til glas@nyholmcantrell.dk
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen senest 14 dage efter returfristens udløb. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen.
Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
· du reelt har taget varen i brug, dvs. håndteret smykket/glasset på en måde der ligger ud over hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi.
· den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
· du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Nyholm Cantrell Glas Nedergade 19
8400 Ebeltoft
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvad skal jeg vedlægge?
Husk at medsende en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Hvis du har spørgsmål i forbindelse med returnering af varen er du velkommen til at kontakte os på glas@nyholmcantrell.dk eller på telefon +45 86189080
Nyholm Cantrell Glas giver ikke pengene retur på varer, der er bestilt særligt (særlige farvekombinationer, navnegravering, størrelser etc)
Reklamationsret
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 24 måneders reklamation, hvor du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til glas@nyholmcantrell.dk eller telefonisk på +45 86189080
Hvad skal jeg oplyse?
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt eller henvise til den foregående korrespondance.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Her skal du henvende dig:
Nyholm Cantrell Glas
Nedergade 19
8400 Ebeltoft
Tlf. +45 86189080
E-mail-adresse: glas@nyholmcantrell.dk
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Venlig hilsen
Nyholm Cantrell Glas
privatlivspolitik
Når du handler hos Nyholm Cantrell Glas, har vi brug for nogen personlige oplysninger for at gennemføre handlen:
• Navn
• Adresse
• Postnummer & by
• Emailadresse
• Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet en brugerkonto til selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges aldrig til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan en situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.
Kontakt Nyholm Cantrell Glas hvis du ønsker information eller har kommentarer.